onsdag, augusti 13, 2008

luktar gott i kläderna

Sitter och väntar på att bebisen ska somna så jag kan gå ut och hänga upp tvätten. Han verkar borta nu så det skall nog gå bra om en stund. Det är skönt att fortfarande hänga tvätten ute. Tycker nog att det luktar lite höst i vindarna, men det sägs att vi ska få en släng av sommaren ännu en gång innan vi helt kan börja med ljus och brasor. Jag ser fram emot att bunkra värmeljus och mysa till det på höstkvällarna.
Idag cyklade Melvin till dagis och jag passade på att gå en långrunda med hunden och Ludde efterråt. Det var riktigt skönt, jag höll ett skapligt tempo men vinden gjorde så att jag inte blev så jättevarm. Vi avslutade från landsväg till ICA och handlade lite grejer till maten ikväll. Jag köpte en jättegod smoothie från brämhults och mättade mig med. Hemma firade jag med en latte. Det blir en varje dag nu, kanske läge och köpa lättmjölk?
Igår beställde vi mobilt bredband och tänker kolla hur det kan funka här hemma, vi är ju inte så beroende av höga hastigheter så man kanske klarar sig ändå. Kommer nog i slutet på veckan så kan vi utvärdera under helgen.
Igår sprang jag över den nyfunna rabatten med roundup innan vi börjar plantera där. Vet inte hur det funkar men hoppas på ett bra resultat för vi vill ju verkligen inte att den ska se ut som det gjorde innan. Maskrosorna har tagit sig rätt bra redan trots att vi varit i härdiga och grävt upp dem när vi haft någon minut över. De är många men det är väl bara vårt eget fel som låtit allt gå över styr. Nä, nu ska tvätten upp!

Inga kommentarer: