söndag, november 23, 2008

Mitt dumma nöt!!

Jag frågade min svägerska tidigare i höst var vi skulle fira jul fast jag egentligen vet att varannan jul borde vara vår. Då tyckte hon att det var hennes syrras tur fast lämpligen i deras hus då systern bor i lägenhet. "Är det OK?" Ja, jag bryr mig inte om var vi är, säger jag då. Vaddå inte bryr mig, klart som fan jag vill vara hemma med mina barn, det är ju hur behändigt som helst. Dessutom vill jag vara här när det är möjlligt. Fan vad dum jag är!
Min förkylning är det inget vidare med, i morse kändes det som allt var på väg åt rätt håll men nu går jag på värktabletter igen. Mucoangin som min make köpte åt mig i går fungerar förmodligen bättre mot värk "någonannanstans" för i min mun funkar det inte alls. Men jag är säker på att jag lider av halsfluss, sådan som "går över av sig själv" Ingen antibiotika här inte! Melvin fick sin sista kur av ögonsalva för ett tag sedan. Han tycker att den är så läskig så bara han ser tuben så gråter han. Och vi tycker att det är läskigt att ge för han är så ledsen och vi måste hålla fast honom när vi gör det....Så nu sitter vi här i soffan och deppar över hur elaka vi behövt vara mot honom..

Inga kommentarer: