torsdag, januari 08, 2009

Nu ska julen ut!

Spider-man vaxduken ligger på bordet igen, julduken är tvättad och undanlagd. I morse, vid halvsjusnåret, bar jag upp kartonger ifrån källaren som vi ska packa undan julen i. Hopppas på att hinna det under dagen. I kväll efter middagen hade jag tänkt hinna med att baka lite kanelbullar som vi kan ta med till Sälen. Kan tänka mig att grabbarna är lite småsugna på fika efter ett tag i backen.
Igår var Melvin på dagis för första gången på väldigt länge, jag och Ludde fick lite kvalitetstid. Efter jag städat undan lite lekte vi massor med hans leksaker och vi tog även en svängom på vardagsrumsgolvet. Han älskade att dansa. När vi sen gick för att hänta storebror igen gick vi hemifrån 50 minuter tidigare så vi hann med en långis med Timpa. Mina nya skor är ursköna. Nästan likadana Eccokängor som de gamla men en storlek störrre och med mullimull inuti. Fryser inte längre. Min trotjänare North Facedunjacka är underbar när det är så här kallt. Med luvan uppe kan man gå hur långt som helst. Skönt att ha rätt kläder med ala dessa minusgrader. Min man sa att här var minus 8 när han var ute med hunden i morse.
Idag tänkte jag att vi skall åka till Mobilia och ordna present till Melles kompis Tristan som fyller år snart. För Melles skull så har de ordnat kalas tidigare än vad de egentligen planerat. Melvin verkar inte alls vilja ha barnkalas när han fyller år, men det kan ju lätt ändras, det är ett par månader kvar..

Inga kommentarer: