onsdag, mars 04, 2009

Hemkunskap.

I måndags tog Petra Melvin hela dagen. Hennes Albin var ledig så då tyckte hon att de kunde leka. Jag kan tycka att det är lite märkligt att hon vill ta hand om mina barn också, förutom sina två egna. Ludvig har inte varit ensam hos henne än men det är väl bara en tidsfråga. Jag vet att det handlar om att hon tycker om Melvin och att hon tycker att det är mysigt när han är där. Han är ju i princip uppväxt där ju. Jag tycker att det är skönt att han har ett förhållande till en annan vuxen människa som till vilken farmor/faster som helst. Jag kommer aldrig att smälta att han inte har någon som är intresserad av att träffa honom regelbundet, som en mormor hade velat. Petras mamma och pappa ringer ofta och vill ta hand om hennes barn, ibland en hel helg. Då passar hon på att ta tag i utrensning i garderober eller trädgårdsarbete. Jaja, varken jag eller Jörgen vill träffa våra mammor längre och det är ju inte vi som går misste om något, det är ju alla de som väljer att annat/andra är viktigare.
Det får gärna spricka upp lite mer för jag hade tänkt mig att gå på långpromenad med barn+hund när jag lämnat av Melvin. Det ser inte så kallt ut i dag, bara lite blåsigt. I helgen kommer Petras familj hit på middag. Petra själv skall få lära sig hur man gör en perfekt bearnaise. Undrar vad man kan bjuda på som passar till bearnaise. Vegetariskt.

Inga kommentarer: