fredag, april 10, 2009

Lugnet efter stormen..

Min man jobbar hela påskhelgen och jag ska vara ensam med barnen. Det är digerdöden. Inte att vara ensam med barnen men att få dagarna till att bli någonting. Nu är det kväll och änglaungarna sover. Båda inne hos mig. jag tänker inte ligga ensam i min säng i natt. Inte om jag inte behöver. Jag saknar min gubbstrutt. Min syrra & brorsa var här innan idag. Jag ordnade påskäggsjakt åt dem, som den snälla storasyster jag är. Melvin fick lösa alla ledtrådar som ledde till ägg och presenter. Jag har faktiskt lyckats hålla undan här idag öven om jag fått kämpa hårt. Jag har till och med lyckats tvätta en maskin tvätt och fått den upphängd. Imorgon åker vi och grillar hos farfar och träffar pappa en stund, barnens pappa alltså. Så får vi den dagen också att gå. Som vårfåglarna sitter och kvällskvittrar där ute...det låter helt underbart.

Inga kommentarer: