måndag, maj 25, 2009

liten påg-massor av energi

Ja om jag dör nu så får min man hela vårdnaden om våra barn, min syster kan få mina kokböcker och de 4 kronor i min börs och Lynn kan få vårdnaden om Tim (om hon vill ha honom). Jag läser nämligen just nu på aftonbladet.se att vinet jag druckit några flaskor av den senaste tiden verkar vara förgiftat och om det vill sig illa hamnar man i koma. Saken är ju den att jag haft en huvudvärk i flera dagar som vägrar ge med sig...kanske ett tecken.
Annars har vi inte gjort något speciellt på Melles lediga dag. Jag stekte american panncakes till kidsen men Melle sa att han hellre ville ha vanliga pannkisar. Uppskattat. Ludde gillade dem i alla fall och på eftermiddagen när Julian och hans mamma kom så åt han upp resten. Gott, sa han bara. Julian och Melvin härjade loss i ett par timmar medans Anki och jag pratade, drack kaffe solade i den underbara eftermiddags solen. Ja, jag fick springa iväg för jämnan för att fånga upp den lille huliganen också. Han klättrade upp på rutchkanan själv och åkte huvudstupa nerför. Det slutade med en kullerbytta i gräset. Sen klättrade han uppför stegen som går upp till studsmattan. Ingen rädsla här inte. Jag kan inte hjälpa att jag tänker på en massa bokstavskombinationer hela tiden när den lille lever rövare.........

Inga kommentarer: