måndag, maj 18, 2009

Motion är härligt!

Så fick jag då äntligen motionerat ordentligt igår kväll. Först blev vi bjudna på middag oc tårta av Lynn. Meja fyllde ju 6 i helgen. efter det gick vi iväg på milen, något springa blev det inte av, ingen av ss var riktigt i stött. Det konstiga var att när vi kom hem så stod våra stegräknare på samma antal steg. Så när som på ett. Det slutade på över 10 000 så det var ju skitbra. På morgonen hade jag sprungit en liten runda på 4000 så det kändes som om jag varit riktigt duktig igår. Jag har räknaren på mig endast vi motion så alla vardagssteg räknar jag inte in men med dem så hade det kunnat bli riktigt mycket. Inte konstigt att jag ömmar i mina fötter...
Idag är det grillkväll med dagis. Hoppas att det spricker upp! Inga planer idag. Tänkte köra till Vellingeblomman med barnen för att köpa foder till Tim. Nu överger vi Nordic. Två ruttna korvar och en fru som klöks när maten förbereds, det avgör. Dessutom köpte vi det i början för att se om det skulle lindra klådan i Tims päls och efter mer än 6 månader så har vi inget märkt. Nu blir det kortison och torrfoder. I helgen jobbar jag. Slutar klockan ett i Norrköping. Egentligen skulle min man följt med som sällskap men det blev dessvärre inställ. I stället tänkte jag kanske åka en sväng till stockholm och slå ihjäl lite tid. Nu får jag hjälpa Melle med bissingarna!

Inga kommentarer: