torsdag, maj 21, 2009

Dopp i grytan!

Ludde fick för sig att min mobiltelefon behövde sig ett bad i måndags. Det var fint väder och jag hade blåst upp babypoolen till kidsen. Medan de badade gick jag in i köket och skar upp frukt till dem. Melvin ropade något jag inte hörde. Men han var snäll nog att ta det en gång till när jag kom ut. Jaha, i badet? Var är den nu då? Ingen aning, nä men då kan jag berätta att den ligger bredvid dig i vattnet. Den verkar inte alls vilja komma igång något mer. Trist.
En annan dag kom han krypandes ut från vårt sovrum efter att ha sovit middag i min säng. Vet inte hur det gick till men han har koll på att gumpen och benen skall först när man skall ner från saker..det lyckas tydligen ibland.
Snart blir han ett år, det är inte klokt vad fort tiden går....han är så charmig och söt. Suck. Utan barnen är jag inget.
Min brödbok som jag beställde kom igår. Jag bläddrade igenom den snabbt i morse. Där fanns inte många recept alls som jag inte skulle kunna tänka mig att testa. Spännande värre, men i helgen blir det inget bageri alls här hemma jag skall som sagt jobba.

Inga kommentarer: