lördag, maj 30, 2009

Supermom!

Igår var jag så himla effektiv. Jag hann med både fönsterputsning och bakning. Det blev en massa pitabröd och till middag hade vi kyckling i pita. De blev helt ok och den ena ¨kavlade jag ut till en tunn fin pizzabotten till Melvins förtjusning. Jag hade inte räknat med att det var så lång jäsningstid i slutet bara..Idag hoppas jag hoppas jag hinna med fönsternas insida fast det kan bli svårt då jag är själv hemma med kidsen. Igår kväll lukade jag rabatter i tre timmar, det känns i benen idag. Fint blev det. Min man snickrade ihop ställningen eller benen som vår betongskiva skall ligga på. Vi smygtittade på den igår, den är jättefin! Den skall slipas lite samt oljas sen är den klar. Vi skall köpa en ny klotgrill att stoppa ner i den, det blir en Weber Gold, det är vi värda. Den har de till skapligt pris på Bauhaus. En liten (inte så liten som jag vill haft) vask har vi med skaffat. Den skall grönsakerna sköljas i. Det blir nog bra. Kan man stå ute och pussas, grilla och göra en sallad på samma gång!
Nu på morgonen har jag provsprungit mina nya träningskläder som jag köpte på Stadium igår. Jag ser väldigt sportig ut i mina tajta springebrallor, det blir med andra ord väldigt mycket att leva upp till när man har dem på sig ute. Det gäller verkligen att ta i så det ser ut som man menar allvar..hihi.
Så har Ludde lärt sig att klättra upp i soffan och det är ju inte så bra. Han vet att han skall backa ner men sitter han på kanten så kan han lätt ramla ner. Han har ju inte koll på var i sofffan han sitter bara att han är där..det lär bli lite bulor.

Inga kommentarer: