måndag, juni 01, 2009

Tack Sally!

Sally "the terminator". Smeknamnet från sin otroliga förmåga att pinna på i flera mil...

Sitter ute i trädgården och surfar, känns jäkligt lyxigt faktiskt. Fast innan jag skrev föregående mening klart så sa Melle att han var hungrig. Då har jag bara hållt på med kidsens tjafs hela morgonen, så får jag inte ens sitta i 30 sekunder vid datorn utan att det är något. Det är jäkligt uttömmande faktiskt. Jag vill ha helt tyst och skriva ett par rader i tio minuter för det behövs en hgel förmiddags planering. Melvin började fölr flera timmar sedan att tjata om att vi skulle ta ut mellan poolen för den var mer lagom för honom att bada i. Nu har jag precis blåst upp den (kompressor tjohoo!) och fyllt den. 5 minuter tar det för honom att bada färdigt!

I går började dagen lite bättre, jag fick kaffe och present på sängen. Sen tog jag på mina träningskläder och sprang en rejäl runda med hundarna. Utan Sally hade jag aldrig kunnat springa hela rundan. Hon är skitbra på att dra lite försiktigt i kopplet så man får den hjälp man behöver. I slutet blev hon lite trött men behövde inte många sekunder på sig att repa sig. Tim fick jag uppmuntra verbalt hela rundan. Han blir ju hemskt tagen av värmen men klockan varinte mer än halvåtta så jag tänkte nog att skulle klara det utan att dyka under. När jag kom hem duschade jag och åt en lätt frukost. Melvin och jag stack till ÖB för att köpa fotbollsmål. Vi fick köpt det och jag blev även lurad till att köpa en massa andra saker åt honom så klart. det är jäkligt bra att köra till ett sådant konstigt ställe för man får köpt en massa saker samtidigt som man aldrig skulle fått innan. På eftermiddagen blev jag bjuden på middag på restaurang i Höllviken. Lynn och hennes familj var med. Ungarna kunde ha kul i den tillhörande lilla trädgården, maten var kanske inte 5 stjärnig men det gick ner. Hemma hos oss tog vi kaffe och otto&glassfabriken glass efteråt. En helt perfekt Mors Dag med andra ord...

Inga kommentarer: