torsdag, juni 11, 2009

bebistiden är slut..

Så har då lillprinsen växt till sig och fyllt 1 år! Kalaset hade vi i tisdags, på födelsedagen. Jag lagade en god fläskfilégryta som serverades med tagliatelle och sallad från trädgården. Till efterrätt blev det såklart jordgubbstårta som passar i juni samt cupcakes a la Leila. Han fick så mycket fina presenter mest kläder för leksaker har vi så det står härliga till. Det kom kläder från gant, esprit, ralph lauren och lite annat. Han kommer bli en sån fin sommarpojke! Leksaker blev det också några stycken så klart, böcker, brioprylar, en stor grön boll och massor med annat. Melvin fick presenter han med, en bok av oss förstås, göra egen t-shirt färger från moster och spiderman kläder från USA av Gittan. Han är bortskämd den killen...
I går gick jag och Lynn milen igen, fast vi började springa rätt omgående och slutade inte förrän vi var hemma igen. Duktiga töser! Hemma kollade jag på ett skitbra avsnitt av Greys, det var säsongens sista och nu får jag vänta till hösten innan jag får veta om 007 och Izzie överlever sina trauman. Sen låg jag och läste i en timme. Just nu tycker jag att det är skitkul att läsa igen och jag är så tacksam över böckerna som Anna gav mig sist. Av någon anledning så kan jag inte läsa deckare just nu så dessa passar bättre. fast snart är de slut och jag måste gå och köpa fler i denna lättlästa genre. I bokhyllan står nu bara Läckberg och Larsson som jag ännu inte läst. De får stå kvar till jag blir mer mogen. Fast nu när jag tittar så står det ju två helt nya Nesbö också. Kanske är jag mogen ändå.....
Förresten, hörde att min gamla ex sambo skall åka till Las Vegas och gifta sig i en helikoper! Knappt galet! Fast det passar honom. Jag hade också kunnat tänka mg ett bröllop i Las Vegas men nu är jag gift så det får vara...Bröllopsdag i morgon har vi ju, jag och min goa snickare!!

Inga kommentarer: