onsdag, juni 03, 2009

första gubben!

Det blir ju ett lite lugnare tempo här hemma när Melle är på dagis, igår hade Ludde och jag det så mysigt. Medan han sov middag så satt jag i solen och läste i min bok som jag tycker är så rolig. När han sen vaknade fick han lunch och vi gick på promenad med hunden. Hämtade Melle gjorde vi. Sen blev det nästan orkanstormar så vi fick leka inomhus den eftermiddagen. Till middag gjorde jag soppa och nyttiga grahamspannkisar. Till det köpte vi svenska gosiga gubbar. Kvällen toppades med en liten mil. Inatt har jag haft lite ont i benen så jag beslutade mig för en vilodag. Fast det känns inte helt bra eftersom jag vet att i helgen blir det förmodligen inget motionerande. Annars har mest myst med Ludde idag. Vi var i väg en liten sväng på Små Hjärtan och jag köpte en alldeles för dyr T-shirt åt den lille. Fast jag kom på att Farfar kan ju betala den eftersom det snart är Luddes födelsedag. Så då ringde jag farfar och sa att han redan köpt present vilket han givetvis uppskattade för då slapp han det besväret. Imorgon skall jag försöka ta oss tid att köra iväg och köpa fler presenter för sedan hinner jag vekligen inte. Jobbehelg, sedan måste jag vara hemma på måndag och planera vad vi skall handla för ätbara grejer till kalaset. Hoppas att vädergudarna är snälla mot oss så att grillning skulle kunna fungera. Gubben är ute och jobbar med uteköket. Han är himla noggrann med allt så det är inte så konstig att detta tar lite kvällar i anspråk. Fast han gick inte ut förrän nio ikväll. Nu skall jag se om jag kan locka in honom..

Inga kommentarer: