torsdag, november 26, 2009

Glasklart.

Jodå, fönstrena är rena. Få saker får mig att känna mig så tillfredsställd som ett par rena fönster kan! Nu regnar det på dem men det gör mig inget, de är fortfarande rena!
Imorgon blir det jobba av. En jour mellan 8-15. Lagom start nu efter sjukskrivningen. Till helgen är jag fri och på måndag börjar jag inte förrän 18,30. Melvin frågade mig idag om han inte skulle vara ledig snart. Jag hade ingen aning om han saknade sina lediga dagar. Nu när jag återhämtat mig har de inte fått vara hemma mer än när de varit sjuka. Usch jag fick skuldkänslor...på måndag får de vara hemma, eller kanske på onsdag för då har Ludde fått sina spruta och har kanske lite ont någonstans. Tisdag ska jag vaccinera honom. Vi får se men nu när jag vet att de uppskattar att vara hemma (de verkar nämligen ha tråkigt) så ska jag försöka ha dem hemma lite mer. Snart är det jul och de kommer att få långledigt, det blir mysigt för dem.
Min man är där uppe och lackar panel. Vi vill ju inte att knastarna skall synas igenom färgen. Nästa vecka kommer målarna hit och påbörjar sitt stora arbete. Med lite tur så hinner de kasta på färgen innan jul och då kan min man få lägga golv och sätta lister på jullovet. Sen är det nästan klart. Ja, det skall inredas fint också. Jag kommer att tycka det känns konstigt att sova så långt från Melle. Vi får se hur allt går med en saken men vi har inget val om ungarna ska ha varsitt rum..

Inga kommentarer: