måndag, november 30, 2009

sjukstuga igen..

Melvin är hemma med feber. Han kollar in en film och vilar, Ludde sover. Jag har just tagit en Ipren för min huvudvärk. Tråkigt. Jag ska jobba ikväll så jag hoppas på att må bättre senare.
I helgen har vi mest softat. I lördags drog jag och Petra iväg på en massa ärenden. Svågertorp blev det. Letade efter en ny stjärna till vardagsrumsfönstretmen kammade noll. Vi hängde upp vår gamla trotjänare. Köpte en stor en till betongkrukan. Våra gamla cyklamen får göra honom sällskap. Jag kunde inte kasta dem redan men var ändå tvungen att omplacera dem för att få plats med de nya julstjärnorna. Min man har satt upp fler slingor i trädet och nu ser det bra ut. Det glittrar som guld, gillar inte de nya blåa ljusen alls. Känns kallt. I går kväll körde jag till IKEA och köpte lite värmeljus. Vi hade inga alls. Det blev två backar till Luddes leksaker samt en ram som jag inte alls kommer ha någon nytta av. Fel storlek men för billig för att engagera mig i någon retur...När jag kom hem igen satt de andra och fikade på lussebullar som vi köpt på Julmarknad i vellinge. Undrar vem som bakat dem för de var riktigt riktigt goda? Det var några elever som sålde dem för att få in pengar till en skolresa. Måste baka egna snart snart...!

Inga kommentarer: