tisdag, december 29, 2009

Reafyndat.

Petra och jag tog en sväng på stan igår. Jag fyndade bland annat lite julpynt på Åhléns. Vi fikade och shoppade ett par timmar. Skönt att komma hemifrån en stund. Det kommer bli mycket komma hemifrån om ett par dagar. Jag börjar jobba på söndag. Till Stockholm. Det var ett tag sedan man var där. Det blir mycket Stockholm nu ser det ut som. Jag kommer jobba alla helger utom en i Januari månad, jag vet inte vad de har gjort med våra schema. Såklart kommer jag att ha en hel del vardagar ledigt istället men då kan man ju inte träffa familj och vänner på samma vis..

Nyårsafton blir en kopia av förra årets. Petra med familj kommer hit. Det känns fantastiskt skönt att få vara hemma. Barnen får sova i lugn och ro utan att bli störda mitt natten när man ska ta sig hem..Eventuellt sover de över hos oss och då slipper deras barn också åka iväg mitt i nattens kyla. Melvin har redan bestämt att när det kommer till raketer sitter han gärna inne och har öronskydd på sig. Lite mesig där men det löser sig nog med åren.

Inga kommentarer: