söndag, juni 06, 2010

Boys II Men

Min man och våra pojkar är I Revinge och ska kolla på stridsvagnar, själv är jag hemma och städar. Jag vet inte varför han tror att de ska tycka de är kul men jag hoppas att de har det bra naturligtvis. Jag har stöttat genom att steka pannkisar klockan 8 i morse. Hoppas de inte skjuter med sina gevär för då kan de vända och åka hem genast. Melle hatar höga ljud.
Igår körde vi iväg och köpte ny pool, en med stålram som Ludde inte ska kunna klättra på som den förra mjuka poolen vi hade. Tyvärr har han redan hittat ett sätt att klättra på den ändå men häva sig över sista biten klarar han inte. Annars tog vi det lugnt i trädgården. Jag fick både solat och rensat i en rabatt, min man klippte gräsmattan och på kvällen grillade vi entrecóte.
I fredags blev Melvin hämtad av Hampus mamma Pia. Hon tog dem med till stranden och där var de och lekte bada och sola hela eftermiddagen. I gengäld erbjöd jag mig att de kunde få komma på grillmiddag hos oss när de blev hungriga. Vi grillade fläskfilé och åt ugnsrostade nypotatis med aioli till. Det blev supergott och nypotatis har jag ju längtat länge efter nu. Vi åt rabarbersmulpaj med vaniljglass till efterrätt. Vi kunde sitta ute hela kvällen, det blev verkligen lyckat. Jag tog en sista kopp kaffe när de gått hem, vid halvtolv. Det skulle jag ju inte gjort. Jag somnade, sen vaknade jag en timme senare sen somnade jag inte mer den natten......

Inga kommentarer: