tisdag, augusti 17, 2010

sommaren är kort..

Nu har jag jobbat i två dagar efter den senaste semestern. Eller egentligen var det föräldrarledighet. Det känns helt okej. Men jag fick reda på att någon gång i höst ska våra stockholmsturer upphöra igen. Det känns tråkigt. Förra gången det blev så vände vi i Norrköping, dagarna blev rätt så långa, man började rätt så tidigt och kom hem sent samma dag. Då är det bättre att jobba som idag: börja sent dag ett och sluta tidigt dag två. Vi får se hur de skickar oss.
Barnen verkar trivas på dagis. Inga problem vid lämning alls. De vinkar och ser glada ut. Skönt att de gillar sitt "jobb".
Nu ser jag att maken går omkring i trädgården och pillar. Poolen skall bli tömd idag. Sommaren är ju faktiskt över nu. Jag längtar efter en härlig höst med tjocka tröjor och dunväst! Och ljus, massor av sterin och värmeljus! I kväll ska jag börja på en ny bok, jag vet bara inte vilken, jag har massor att välja mellan.....

Inga kommentarer: