lördag, januari 15, 2011

OtursMelvin

Jag och Ludde har precis diskat undan efter middagen. Det blev gott, hittade lite lövbiff i frysen som jag gjorde en gryta på. I går när jag hämtade på dagis började fröknarna genast varna om hur många barn som spytt under dagen..Mycket riktigt, på kvällen när vi kom hem efter att ha hängt hos Pia hela eftermiddagen så började Ludde gråta och jag fattade galoppen direkt. Det var det. Han blev ledsen så klart men inte överdrivet. Andra gången var jag förberedd med spann och där stod han mitt i vardagsrummet framför tv;n och tittade på sin nya pippi film och kräktes snygg rakt ner i spannen. Inte ett ljud. Sedan dess är han bra. Annat är det med brorsan. Han började vid halvfyra i morse genom att vråla allt vad han orkade (han får panik när han spyr). Jag var uppe på hans rum sekunden senare, lyfte ner honom från sängen och in på dass. Yes Yes. Vrål och kräk om vartannat...Han fortsatte så ett par gånger till men eftersom han har klagat på enorma magsmärtor och gråtit hela dagen har nu Jörgen kört honom till sjukan.Jag tänker på blindtarmen lite för den kan orsaka smärtor som man gråter av. Nu hoppas jag ju att det inte är så förstås.
Annars har jag varit på Zumba idag och jag vill gå igen men det lär väl inte hända inom det närmaste då det är för få pass och sjukt många som vill gå.....

Inga kommentarer: