onsdag, maj 25, 2011

Storm i trädgården.

Det är snart dags att planera vad som ska med på resan. Om en och en halv vecka åker vi till Rhodos! Hoppas hoppas att vi får superväder denna vecka. Jag ska bara slappa och sola och bada och äta lite mellan varven. Vi kommer också att fira Luddes 3 års dag den veckan så nu funderar jag på vad man kan stoppa ner för presenter i väskan. Jag skulle behöva en ny bikini och drar jag mig lite ( herregud, skitmycket) för att gå ut och prova ut en. De sitter ju aldrig som de ska på min kropp!
I går var min man hemma och gjöt poolen. Detta var det momentet innan linern skall sättas på plats, men innan dess, torktid på 28 dagar. Poolen kommer nog vara lagom klar till det börjar bli riktig badsäsong men vi har ju däcket som skall byggas också. Hoppas någon förbarmar sig och kommer hit och hjälper stackarn och skruva lite däck på plats. Jag kan ställa upp med mat, öl och man kan alltid ta sig ett dopp i poolen när det blir för hett. Än så länge har vi haft en del hjälp i Nicklas som gillar och hjälpa och tar det som ett träningspass när han är här och tar i.
I dag är jag ledig med mina barn och det står inte mycket på agendan mer än att ett par nya gummistövlar behöver inhandlas. Melles är för små igen!
Stackars stackars min trädgård. Jag har ingen som helst inspiration att gå ut och rensa i mina rabatter. För det första så är jag kräsen med vädret; det får inte blåsa, inte vara kallt, inte för varmt, dessutom jobbar jag bäst med Jörgen men han har ju lite annat att stå i just nu. Tistlar och annat oönskat håller helt på att ta över just nu. Måste Måste ta tag i det innan man känner sig tröstlös...
Väntar på att Lynn ska komma över med Terminatorn, ska ge henne en omgång med vår trädgårdsslang som innehåller varmvatten....

Inga kommentarer: