torsdag, oktober 20, 2011

Westcoast..

Tänka sig att jag försov mig i Österport härommorgonen. Jag vaknade ett par gånger under natten och konstaterade skönt att det var ett par timmar till innan man skulle kliva upp för hemfärd. Precis när jag sover som skönast hör jag sms pling i min jobbelur. Jag fattar direkt vad det handlar om. Anmälningssms. Är du på plats? Öh, neeej , inte direkt. Medan jag försökte ringa mina kolleger borstade jag tänder och hår. Eftersom jag var nyvaken kunde jag för mitt liv inte få rätt på hur man ringer sverigenummer i danmark. Jag samlade mig och ringde ner till receptionen och frågade efter min kollega som i det ögonblicket satt och åt frukost och undrade var jag var. Jag drog min historia snabbt och lovade att jag skulle vara på plats innan avgång. Det är inte klokt vad snabb man kan vara när det verkligen gäller men jag tror att från det jag vaknade till att jag var ombord hade det gått tio minuter. Nu har vi den turen att just här sover vi skitnära spåren så det är ju bara till att gå ner i princip. Det var inte så svårt att få dagen att bli bättre denna gång för  jag hade inte så mycket att göra på tåget. Då är det lite lättare att komma i fatt dagen än när man hela tiden får stressa för att hinna med allt..Jag kom till Malmö halv sju denna morgon och åkte hem för att gå ut med Tim innan jag åkte på min dejt med Petra. Vi åkte in till stan för att fika på nya Sockerbit i Holmgången. En mysigt litet ställer med en massa hembakt och annat fint. Vi var inte sugna på att gå på stan sen så det blev faktiskt så att vi åkte hem igen. Senare den dagen fick jag komma till doktorn och min bihåleinflammation blev bekräftad. Jag fick utskrivet en massa mediciner och sprayer så nu ska jag nog äntligen bli av med  smärtan i ansikte och huvud. När jag kom hem blev det middag i form av kokoskyckling med ris och banan/currysås. Jättegott fakstiskt. Senare på kvällen gick jag hem till Pia för att få mig en lite virkkurs. Det funkade bra och jag har kommit en bra bit på vägen med min mössa. I går var vi lediga men eftersom jag inte är helt kry så blev det en väldigt lång förmiddag i pyjamas och en slö eftermiddag med lite kompislek för Melvins del. Nu ligger jag i sängen i Göteborg och bör snart somna för jag ska upp tidigt i morgon.  Fast jag slutar så tidigt att man kan sova middag innan lunch om man vill...Fast jag stannar nog kvar i stan till affärerna öppnar för att kunna köpa present till min lillebror som vi ska fira i helgen!

Inga kommentarer: