tisdag, november 22, 2011

Adventsmys..

Här hemma håller vi som bäst på att förbereda inför lite Adventsmys på söndag. Jag har skickat ut en inbjudan till ca 12 familjer. Som tur är kan inte alla komma även om jag mer än gärna hade sett alla här men jag vet inte riktigt hur många vi får in i vårt vardagagsrum. Alla familjer består inte av vuxna och barn, min syster består av sig själv och två hundar och eventuellt en vän t ex. Jag räknar med att vi blir runt 30, det får bli mycket ståmingel antar jag. Nu bakar vi tredje satsen lussebullar denna vecka och jag hoppas att det räcker sen. Jag har tittat på lite annat att baka men jag tänker inte göra det svårt för mig alls, lite kakor, glögg och annat smått och gott får räcka.
Jag har lyckats flytta min semestervecka nästa vecka till julveckan, det är riktigt skönt. Tyvärr har jag inte lyckats få ledigt över nyår och inte heller har vi fått våra schema så jag har ingen aning om hur det kommer att se ut för oss den helgen... Jag skulle sökt om föräldrarledighet, då hade jag 100% varit ledig, fasiken, vad tänkte jag på? Nä, nu har det nog jäst klart....

Inga kommentarer: