onsdag, november 30, 2011

Åh vilket party!




Vi hade ju adventsmys här hemma i söndags, så himla härlig stämning det blev. Och inte alls för trångt som jag trodde. Alla söta tjejer satt i soffan och tjattrade och killarna valde lite barhäng i köket, ingen satt vid köksbordet till en början. Alla kunde inte komma, och det var väl det som gjorde det väldigt gemytligt här hemma. Dock kändes det som om det var hundra barn där uppe, fast egentligen tyckte jag inte att det var så farligt. De lekte ju bara, senare blev det disco där uppe. Mina barn älskar när vi har tillsställningar och pratar ofta om hur roligt vi hade det den och den gången. Betyder det att jag är alldeles för osocial och vi behöver tillställa oftare? Eftersom jag jobbar varannan helg tar jag tillfället i akt och myser de andra helgerna men jag börjar inse att jag måste tänka på de andra familjemedlemmarna som faktiskt alltid är hemma om helgerna..I dag är jag ledig med barnen, vi skall klippa dem och jag har lovat dem fika på Björns efteråt. Kanske sticker vi till Toys senare och börjar titta på julklappar åt alla barn som ska få av vår familj. Idag får vi klara oss på egen hand då Jörgen ska på fotboll i kväll. Och ikväll krockar Greys med Leilas Jul eller vad det nu heter. det blir svårt men Greys har jag inte kunnat se på hur länge som helst så det blir nog söta Leila!

1 kommentar:

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Ha ha...ja det var det första jag tänkte på när jag såg bilderna "vilken uppdelning mellan tjejer och killar".
Två läger med säkerligen två olika samtalsämnen....killarna "jobb och sport" och tjejerna "allmänt snackande".
Haha