tisdag, december 06, 2011

Ingen Lina

Äntligen har vi fått tillbaka vårt internet! När internet här hemma är ur funktion är allt tekniskt ur funktion; TV, telefoni och som sagt inget internet....Man känner sig helt livegen. Tack och lov har jag en smart mobiltelefon som ännu fungerar och som man kan ha som lite backup.
Sa jag att jag bakade saffransbiscotti härförleden? De blev sjukt goda och så enkelt det var! Det blir en ny omgång snart igen, denna gången skall jag prova LCHF varianten, inte för att jag jag använt mig av den metoden på en stund utan mest för att jag skulle vilja att komma igång snart igen, då kan det vara bra att veta att det finns något gott man kan ta till ibland. Jag bakade min omgång på ett paket saffran från kronans apotek, vilken kvalitét. Hela pistiller liksom. Nästa omgång har jag något billigare hemma och jag antar att jag kommer få använda båda paketen...men Kronans...den rekommenderar jag verkligen!!
I dag ska vi ha APT på jobb (arbetsplatsträff), det enda som är positivt med det är att man får en dag på  jobb och jobbar kontorstider, annars brukar det inte vara så givande. Just nu är så många nedstämda också eftersom vi har fått tillbaka Stockholmsåkningen nu i December. Det är inte Stockholm det är fel på, tvärtom vi gillar att få åka dit, det är hur de lagt turerna som är deprimerande......
Nu ska jag snart gå in och tända lite hos nattsuddaren Melvin...
Åh, på torsdag förresten ska vi flyga en sväng till Berlin! Det ser jag fram emot, hela familjen åker dit plus kontorsfolket från min mans jobb. Vi var i väg en sväng för 3½ år sedan, då i Rostock, det var jättemysigt och jag är säker på att upplevelsen blir minst lika bra denna gång, bara det att man får njuta av lite vin denna omgången är supernajs.... ;)

Inga kommentarer: