söndag, januari 29, 2012

En riktigt bra dag.

Kan en riktigt bra söndag börja med att man måste kliva upp ur sin varma goa säng klockan 5 trots att det är söndag? Ja det kan den faktiskt! Jag kom till jobb kvart över sex och träffade två goa tjejer som jag sedan fått dela hela min dag med. Och inte nog med det, det blev riktig girlpower på tåget i och med att min kära favvoförare Anette körde oss en bra bit på vägen upp mot Stockholm.
Vi kom fram tidigt, en stund innan två och med två timmars hann jag gå upp i stan en sväng och shoppa, det var längesedan. Jag behövde lite nya träningstoppar och det hittade jag med en gång på Stadium. Där hade jag tydligen en hundring i bonus som jag genast satte sprätt på. Sen gick jag vidare till grannen Intersport och hittade fina Puma tröjor till Melvin på rea, så han fick två. På Hennes fick Ludde nya mjukisbyxor (kan aldrig bli för många) en fin tröja till och sju par nya kallingar! Sen kände jag att jag fick hålla där även om jag var bra sugen på att fortsätta. Jag jobbade en liten sväng till men är kvar  i Stockholm. Vi fick våra rum vid fyra och jag gick upp och vilade en liten stund. Nu har jag fått i mig en Low Carb hamburgare, tack Max för att jag också får äta snabbmat! Tagit mig en varm lång dusch och sitter i sängen och dricker en kopp te . Bara Gantmorgonrocken och Biothermen som saknas...Jag har till och med fått ett fint rum med lite mer plats än vad jag brukar få här på Comfort.
Jag ringde hem och familjen hade haft en lugn soft dag, förutom att de faktiskt hade åkt till Kulhuset i Trelleborg ett par timmar, allt för att ungarna skulle få rasa av sig lite...
I morgon är det ny vecka och jag har försökt planera in lite träning, har märkt att det funkar bättre med träningen om jag planerar in den, så i morgon blir det av igen. Förmodligen när Melle tränar fotboll men hinner jag med det innan så är det bra. Han tränar ju där jag gymmar..
Nu måste snart sovkänslan infinna sig för jag ska upp vid fyra i morgon..

Inga kommentarer: