onsdag, februari 15, 2012

Det är ju lite fortsättning följer på Melvins magsjuka här hemma för tillfället. Inte med honom då utan på de andra två. Jörgen var krasslig i magen redan på måndagen men jag trodde det var bra på tisdagen så jag planerade alla hjärtans dag middag åt oss och köpte present för att vi skulle fira. Dock ringde han tidig eftermiddag och berättade att han skulle komma hem tidigt för magen var riktigt kass fortfarande, Melvins kompis ringde så då försvann han också. Bara jag och Ludde kvar. Och en ny riktigt god flaska vin. Men jag körde på och lagade en hjärtlig middag som Ludde inte riktigt tyckte om men som jag själv njöt av. Jörgen tyckte att det luktade så gott så efter en stund dök han upp ändå. Lite vin och lite middag fick han i sig.
I natt gnällde Ludde och det avtog inte efter ett par sekunder så jag fattade att han mådde illa. Jag var inne hos honom i två steg och mycket riktigt, middagen kom tillbaka. Vi hann in på toan. Hur skönt är inte det? Slippa byta lakan mitt i natten. Sen somnade han om och sov länge i morse. sedan dess har det inte varit något, bara lite magknip.
Jag bestämde mig för att vana med Ludde trots att Jörgen är hemma för har man ont i magen så är det inte önskvärt att ta hand om någon annan som är krasslig. Och det var nog tur för nu har han sovit i fyra timmar.
I morse gick jag i alla fall på gymmet innan jag åkte hem till mina patienter. 5 km på 31minuter och sedan hela gympasset på det? Det blev nog en hel del kalorier på minussidan idag! Känns fint. Jag får fixa lite mellis till Melvin för han hoppade tydligen över den idag.....

Inga kommentarer: