söndag, februari 12, 2012

-210

Det är väl lite typiskt att när man väl jobbar så går det inte som på räls direkt. I fredags hann jag inte mer än att komma ner på jobbet så fick vi ett sms om en nedriven kontaktledning i Hässleholm! Vilket innebar buss förbi brottstället för vår del. Till Osby denna gång. Jag hade tur och fick sitta snett bakom en kille som genast tog upp sin laptop och tittade på en film med Cage och Kidman. Den var bra, synd bara att killen i fråga var så himla nyfiken på sin facebooksida hela tiden och filmen fick då gå i bakgrunden....I Osby sen stod vår tåget och väntade, full med folk som skulle till Malmö, de hade väntat på våra bussar i flera timmar. När vi väl började rulla gick det bra, synd bara att maten i bistron tagit slut men ölen och vinet gick. Bengt Fritjofson kom in med sin son och skojade med mig, han är riktigt trevlig måste jag säga, han gillade verkligen att jag skojade tillbaka! Han undrade var all maten var och jag lovade att i Lp skulle vi få påfyllning. Oxfilé? Nja, det liknar oxfilé....Och i Linköping fick vi så 300 QP....alla blev glada, Bengt skrattade,men våra vegetarianer blev besvikna...
Klockan hade hunnit bli närmre midnatt och eftersom jag inte låg och sov hade jag hunnit bli rejält hungrig och var tvungen att knipa en själv, inte LCHF direkt men är man hungrig så är man....jag hade tränat i en och halv timme tidigare på dagen samt promenerat nästan en femma med Tim så jag kände att min kropp var värd det, det var gårdagens prylar som jag överdrev lite med....Det tar jag igen i morgon...;)
Medan jag var borta på min lilla tripp hade Jörgen det kriget med en magsjuk Melvin här hemma. Han är i och för sig duktig och hinner till toan varenda gång men det är ändå jobbigt att hålla på med själv.En kille som är frisk och uttråkad och en som är typ dödssjuk....Jörgen hade tur och fick tag i Lynn precis när hon påbörjat sin långgrunda med Sally och kompisen Kenzo så han hade kastat in sig själv och Tim i bilen och kört i fatt dem. Kenzo blev ju lagom glad eftersom Tim inte kan betee sig i hans sällskap. Sally är ju bara hans, herregud de har ju till och med sju fina kottar tillsammans. Men från att aldrig aldrig göra en fluga förnär så blir han en riktigt sur hanhund så fort andra killar går i närheten av henne....Dummma söta Tim! Jag hämtade upp honom hemma hos Sally på vägen hem och nu ska vi snart gå ut en sväng innan jag återigen börjar jobba. Melvin verkar mycket bättre idag och har till och med fått i sig lite frukost så jag hoppas de får lite roligare i dag när jag nu ska vara borta hela dagen....

Inga kommentarer: