torsdag, februari 23, 2012

Lediga dagar

Ludde och jag njuter av lediga dagar. I dag började vi morgonen med att gå i pyjamas ända till kvart över nio. Lynn var här och kollade film med mig i går och passade sedan på att ta Tim med sig hem så att vi skulle slippa morgonrundan. När vi fått på oss kläderna åkte vi till Vanningen för det här hopptornsevenemanget. Ludde började gråta när vi kom dit, han älskar sådant i vanliga fall så jag tyckte reaktionen var märklig. Vi satte oss på en bänk utanför och diskuterade igenom saken. Det bestämdes att vi skulle gå in och testa och gillade han inte det skulle vi gå igen. Herregud vad han busade! Som vanligt. Jag betalade för en timmes lek men hade han fått hade vi kunnat stanna ytterligare en timme. Fast nu tyckte jag att det var lagom, och jag ville hänga med Lynn och hundarna ut på långrunda i solen. Hem och fixa mat till lillebror sen ner med honom i overallen och bädda ner i vagnen. Han somnade hur gott som helst och jag och frugan fick hjälpas åt att skjuta vagnen i motvinden som var stark. Det blev en härlig runda som avslutades hemma hos oss med lite fastelunch, soppa till henne och vatten till mig..I kväll blir det troligen film här hemma igen...hon är ju också gräsänka denna vecka så då kan vi lika gärna vara det tillsammans...

Inga kommentarer: