tisdag, mars 20, 2012

ett par barnlediga timmar...

Då så, efter att ha varit ledig i dagarna tre är det åter dags att få komma tillbaka till mina tåg. Mina lediga dagar har jag använt till lite av varje; båda weekenddagarna har börjat med långrunda med Lynn och hundarna direkt på morgnarna. Lördagsförmiddagen skulle vi åkt till Hornbach med barnen för att inhandla hyllplan, konsoler och stora förvaringslådor till julpyntet. Well, vi fick allt inhandlat men helt utan barn. Melvin stack till Felix som vanligt, han sköter sig nästan helt själv. Ludde fick komma hem till sin kompis Ruben för första gången. Precis när vi står och ska iväg så ringer Alexandra, Rubens mamma och säger att Ruben är himla leksugen. Vi hade träffats i affären tidigare i veckan och talat om att de små skulle få ses och nu blev det alltså denna lördag. Vi har just bestämt att Ruben ska få komma hem till oss på torsdag när jag och Ludde är lediga, vi hämtar efter lunch så får de eftermiddagen tillsammans!
Hm, undrar hur det blev i det lilla fina uttrymmet under trappan sen hyllorna kom på plats…? Måste få smyga ner och kolla.
Söndagen gick åt att städa och fräscha till här hemma. Det blev riktigt härligt fint här hemma. Jag hann till och med med ett par fönster så nu är det bara Melles våning kvar att ta…Eftermiddagen gick till att fira att Melvin och Felix fyllt sju i veckan. De var på Busfabriken med alla sina killkompisar, Gud vad stort där är! Tur att Felles storasyster Nellie var med. Hon tog hand om Ludde under hela vistelsen…Annars hade det fått bli Pappa Jörgen som studsade runt i två timmar…..Igår var jag hos läkaren i stan och tog sedan en promenad i tvåhundra affärer. Jag hittade massor av fina grejer men handlade inget. !? På Indiska hängde massor av härliga klänningar, minst en utav dem hade jag kunnat tänka mig. På stadium hittade jag nya löpartights som jag inte köpte….Varför??
Dagen avslutades med ett lagom hårt gympass med Pia. Det var längesedan jag fick med henne och även om vi inte pratar supermycket med varandra under tiden är det faktiskt trevligt att ha någon där…..Somnade gjorde jag strax efter nio i går, jag var sjukt trött efter att varit vaken mer än halva måndagsnatten…..

Inga kommentarer: