fredag, mars 16, 2012

smygträning

Ligger i min säng i Stockholm och väntar på att få gå och jobba. I dag börjar jag 10.30 vilket innebär sovmorgon. Äntligen. Fast dessvärre så är det väldigt lyhört här på hotellet så jag vaknade ändå strax innan sju av iordningställande av grannrummet. Nu har jag varit nere och ätit frukost och har en kopp kaffe med mig upp på rummet. Gott!
Så klart längtar jag hem men tycker att det då och då är så skönt att få den här tiden med sovmorgon, lite morgontv och kaffe i sängen. Det händer aldrig hemma. Fast barnen är så mysiga på morgonen så jag hade hellre tagit dem. Om det hade varit en ledig dag. För idag är det skola och dagis och Melvin är i väg och åker skridsko och Ludde leker säker med Ruben eller nå´n så det är ju klart mycket roligare än att vara hemma och mysa med mamma...tror jag.....
I går vaknade jag strax efter sex, klev upp tjugo över, kokade kaffe, slängde i mig en kopp samtidigt som jag tog på mig mina träningskläder. Jag var på gymmet till tjugo i sju. Helt ensam. Det är nog det mest seriösa sen jag startade med min seriösa träning. Eftersom jag skulle jobba så körde jag på i hundranittio, inte så långa pauser mellan repen men fortfarande full fokus på att övningarna inte skulle gå för fort, jag har lite träningsvärk för när det inte är något folk så vågar jag testa lite nya övningar på andra maskiner som jag normalt inte använder.....
I kväll lagar maken mat åt sin fru som slutar strax efter sjutton. Vi har en god box hemma som vi sippar lite ur, det blir ett glas eller två från den också tror jag. Hoppas på fint väder i helgen, jag är nämligen ledig!

Inga kommentarer: