torsdag, mars 08, 2012

Trött på kylan...

Denna veckan har jag fått tänka till lite när det gäller Melvins födelsedag. Han önskar sig inget speciellt men just till hans födelsedag brukar vi inte fråga så mycket om vad han önskar sig utan vi har alltid samma tema. Någonting man kan leka ute med. Ett år var det en rutchkana ett annat en trädgårdsgunga. I år får han sina första rullor. Hoppas att han kommer tycka om dem. Jag åkte mycket till jag körde och trilla illa. Fast nu känner jag mig sugen igen efter några års vila. Det är ju otroligt bra träning! Vi har även köpt lite annat smått och gott åt honom. I dag blev allt klart. I helgen ska jag jobba men jag har ansökt om att få ledigt söndag-måndag men jag känner att det inte kommer bli något med den saken. De har ju så ont om folk på helgerna. I morgon får vi veta.
I morse fick jag tränat ordentligt: tio minuters uppvärmning på crossen, 50 minuters träning på maskinerna sen avslutade jag med 5 km löpning på bandet. Så jäkla skönt! Fy vad fina löparkläder Stadium fått in. Rätt så dyra men jag är sugen ändå, väntar nog till det blir lite varmare men vad inspirerande det var. Jag vill ha nya tights, få lite värme och springa lite kilometers utomhus nu..! Det skulle blivit långrunda med tjejerna i kväll men det blev dessvärre inställt. (Pia har satt ihop en promenadgrupp som ska gå må-to) Jag och Tim tog tre km själv men det är ju som en vanlig runda..Tim ja, han blir sju i morgon. Jag kommer fira honom med en riktig härlig och lång morgonrunda men sedan får Lynn ta över för jag ska i väg och jobba...
Och tack och lov sålde vi vår gamla bil i veckan. Så nu har vi bara två igen...skönt....

Inga kommentarer: