lördag, mars 03, 2012

Underbart!

I går var en helt underbar dag, flera på jobb satt ute på våra bänkar i timmar och mös i solen. Vissa i bara kortärmad skjorta. Själv jobbade jag mitt 19 timmars pass och när jag hade paus kunde jag inte slita mig från min nya ljudbok Eldvittnet. Ljudbok är min nya passion och nu äntligen blir det läsa av. Det är bara folk utan barn som får in pappersböcker i sitt liv. Tar jag upp en bok så somnar jag. Nu har jag mina böcker med mig på alla powerwalks och de är ju riktigt många. I går laddade jag in tre nya, bla Annika Östbergs och Mia Skäringers nya, jag såg att hon läser den själv, det ska bli spännande. Lite trött på Jonas Malmsjös röst nu....
I dag skulle mina barn fått åka till Gittan på övernattning. Det lär inte bli någonting med den saken för båda barnen har blivit superförkylda och det känns inte rättvist att smitta ner hur många som helst. Melvin skulle också på piratkalas men det får han inte heller även om han är hur piggelin som helst. Han har precis öppnat paketen han skulle haft med sig till killen, lego.....Och jag och Jörgen som skulle gått på restaurang får nu ta fram ryggbiff från frysen och gå och handla något gott vin. Någon som vill rekommendera något?
Nu ska jag kliva i träningskläderna och strax pipa iväg till Friskis!

Inga kommentarer: