onsdag, februari 29, 2012

På väg hem....

Sitter på jobb, det är okristligt tidigt och jag har varit här hur länge som helst. Det hade varit skönt att få ligga kvar i sängen en stund men å andra sidan så har jag sovit så himla kasst så det var skönt att slippa ifrån stället. Alltså hotellet. Jag är i Stockholm. Bättre att få komma hem. Det blev lite shopping i går. Åhlens har ju öppet så länge men i vanlig ordning handlade jag bara till barnen. Lite byxor och så. En present till ett kalas som ska gå av stapeln i helgen. Vilket påminner mig om jag måste börja plandera min egen sons kalas. För det ska han ha. Maskeradkalas. Hemma. Förra året slapp vi lindrigt undan för då slog vi ihop det med Hugo och hade på lekland. Men vi pratade om det häromdagen och Melle ville ha killkalas. Med Flygande Jakob och kladdkaka, killen äter ju inte tårta. Så det blir ju bra. Sen köper man väl lite godis och säter igång discobollen där uppe så får timmarna gå. Att planera lekar är uteslutet....amem maaaammmmmaaaa....
Idag måste jag ut med hunden när jag kommer hem så det blir ingen träning som jag annars tycker är bra att ha gjort innan man hämtar barnen. Jag får väl gå ikväll helt enkelt.
Snart ska jag börja äta! Nu har jag fastat 9 hela dagar och med idag blir det tio. Sen känner jag mig nog nöjd. Jag ska dessutom gå ut och äta på lördag så det är ju bra att vänjt magen vid lite fast föda först då....

Inga kommentarer: