onsdag, april 25, 2012

Rain over me….


Min morgon började bra. Jag vaknade tidigt och kunde inte somna om, efter en stund fattade jag ett beslut. Motion. Jag måste få lite motion. Så jag sprang en liten runda. Jag hann inte springa hela femman för Jörgen skulle ju till jobb också. Det regnade och det var underbart. Regn och löpning hör verkligen ihop. När jag kom hem gjorde jag Jörgen en tjänst och tog ut Tim på sin morgonrunda så fick han softa lite i stället. Och så fick jag eftersvettas lite också. Nu har jag väkt barnen, gjort frukost åt dem och sitter med min andra kopp kaffe. Och klockan är bara fem över sju!
I går strax innan Despe fick jag en idé. Och Ni vet hur det är med mig och idéer. Kunde inte släppa det. Så trots att jag var jättemätt så tog jag fram glassmaskinen och testade en grej. Turkisk yoghurt, en skvätt grädde, vaniljpulver, lite sukrin och tinade blåbär. Köra köra. Tur vi har uttag utanför altandörren för den väsnas lite den där maskinen. Det blev gott, jättegott. Men mäktigt så en lite sats räcker till två gånger för min del. Så nu kan jag njuta av glass också! 
Nu måste jag göra oss i ordning..

Inga kommentarer: