söndag, april 08, 2012

Ett andningshål.

Jag var inne hos TB på långtidsplaneringen i torsdags för att se till att Maj månad blev planerad till min fördel. Bl a ska Jörgen vara borta en natt och jag har ett läkarbesök som jag inte vill planera om så då går man till TB. När jag var klar med honom ropar Karin från korttiden på mig. Hon undrar om jag vill vara lite ledig i påsk. Det hade jag ju inte tänkt mig. Man tjänar ju lite extra pengar under dessa röda helger och eftersom vi inte hade något planerat så gjorde det mig inget att jag skulle jobba. Fast nu när hon frågade kunde jag ändå inte låta bli att tänka efter. Så jag ringde hem och frågade Jörgen vad han tyckte. Han tyckte att det var roligt och om jag ville skulle jag kunna ta ledigt. Fast det kostar ju; det kostar mina dagar som jag sparat ihop. Men jag tog i alla fall ut en dag och var ledig i går. Det var rätt skönt att vara ledig, jag skulle haft en lång dryg tur och jag började tidigt i dag så påskafton hade varit helt kört för socialt umgänge i annat fall. I stället åkte vi till museét och kollade in deras nya maneter och fängelsehållorna så klart. Vi tog en fika sen körde vi hem igen. Melvin lekte med en kompis medan jag snodde ihop lite kyckligfileér och hasselbackspotäter. Efter maten satte vi oss uppe hos Melvin och kollade på Mr Popper´s pingviner. Det är så mysigt när vi samlas allihop hos Melle och kollar in nya filmer. Klockan blev mycket och vi gjorde barnen i ordning för sängen. Fakstiskt gjorde jag även mig själv färdig för sängen samtidigt. Jag gick och lade mig strax efter kottarna och kollade lite tv och spelade Rumble. Det är i och för sig inte det bästa att spela innan man ska sova men jag lyckade somna vid tio och nu är jag är. Jag började halvsex i morse och slutar klockan 12,30. Det är faktiskt inte så farligt. Jag har plattformstjänt så det blir inget åka av i dag heller...Skönt att softa på basen ibland också.. 

Inga kommentarer: