tisdag, april 17, 2012

Ska snart till jobb...

När jag kom hem i fredags hade förstås Jörgen somnat i soffan. Men för mig var det fredag! Så jag korkade upp en flaska vin, skar upp lite ost och softade bredvid en halvdöd karl. Jag var i och för sig också helt slut men fredag skulle jag ha.
På lördagmorgon vaknade jag tidigt, det var underbart väder och vi jobbade lite i trädgården på förmiddagen. På kvällen var vi bortbjudna till vänner, Magnus & Marita. De bjöd på tapas och grillat och jättegoda viner. Barnen var så snälla och jag hade tagit med Onepiecen till Melvin och pyjamas till Ludde. De kröp ner och tittade på film medan vi satt kvar länge i deras uterum och pratade.
Söndagen städade vi och gjorde jättefint här hemma, det håller faktiskt i sig forfarande, det känns fräscht. Så bor ju inte Tim hos oss för tillfället heller. Tim vaktar Lynn vars man är i Kina en stund. I dag hade de sprungit/pw milen i bokskogen så han har the time of his life.
I går hade jag officedag på jobb, igen. I kväll börjar jag 19, ska bara in och lägga mig i Köpenhamn. I morgon ligger jag och pendlar över sundet hela dagen…Det är lätt men så drygt eftersom vi har två timmars paus mellan varje tåg. Funderar på att ta med träningskläder. Vi har ny crosstrainer i träningsrummet, nyfiken på den…
I morse körde jag en riktig genomkörare på gymmet. 30 minuters cross och sen lite muskelbyggande..Känns bra. Det har varit en liten paus nu igen men nu ser jag att schemat inbjuder till lite mer regelbunden träning igen.

Inga kommentarer: