torsdag, april 12, 2012

utbildning här och där

I dag har jag testat både södra stambanan och västkustbanan. I morse tog jag tåget till Stockholm. 5.13 avgick tåget. Gissa då när jag klev upp. Det är lite tråkigt att sitta på utbildning när man klivit upp så tidigt och åkt tåg i 4 ½ timme. Man är liksom inte jättealert. I dag hade jag lite tur och var väldigt involverad i utbildningen, vi satt i ring och diskuterade och hade ett litet rollspel i en tågvagn. Nu har jag precis installerat mig på rätt hotell i Göteborg. Jag försökte först på vårt vanliga Hotell G men hon hittade inte mig. På bokningsbekräftelsen kunde vi läsa Scandic men det tog en stund för oss båda att se det. Så nu sitter jag här. Utsikten är tråkig som fan. En liten gränd med byggnadsställningar på andra sidan och ett gäng ungdomar som tjoar och skriker hela tiden. Fint hotell men inte trivsamt. I morgon går jag utbildning precis hela dagen innan jag åker Öresundståg hem. I helgen hoppas jag på fint väder så vi kan plantera om lite buskar. Gör vi inte det snart får vi inte ihop sista delen av däcket. Det är bara en liten bit kvar nu. Det blir enormt när et blir klart. Nä, nu slänger jag mig i sängen, hoppas jag kan somna riktigt tidigt i kväll, jag behöver det.

Inga kommentarer: