måndag, maj 21, 2012

Den rör sig!

Jag började morgonen med en fem kilometer lång promenad med Tim. Det tog femtio minuter och det är ju faktiskt lite slappt. Fast jag är nöjd ändå. Jag har ju knappt rört mig på nästan en månad så det tar kanske ett par promenader att få tillbaka flåset man hade. Dessutom måste jag skylla lite på Tim också för detta är inte hans årstid och det får man ju respektera. Man han var mycket duktig och nu ligger han och slappar här på däcket med mig. Jag är ledig och det kommer jag vara fram till på onsdag då stygnen skall tas. Jag sa väl det att jag blev tvungen att ringa jobb och ta mer ledigt? Jag trodde jag skulle kunnat jobba som på lördagen men det gick ju inte alls. Och än idag är jag hur blå och gul som helst kring ögonen. För att inte tala om svullen. Men det är skillnad varje dag, nu kan Melvin titta på mig utan att reagera.
Helgen flöt på, jag som inte får göra något ansträngande har inte alls gjort något speciellt men Jörgen har fått gjort massor. Och i lördags körde vi till Tomelilla och köpte en hörnsoffa till soldäcket. Den har inte fått sin nya plats ännu men det kommer att ske i veckan. Vi ska bara få väck träplankorna som ligger och väntar på att få komma upp. I går var han och hälpte sin pappa med ett carportbygge och jag var hemma med barnen. Jag började dammsuga vid halvnio och avslutade vid halvett. Är det klokt? Men nu är det ett rent helvete här hemma ;) . Jag var mycket noggrann och tog även alla plana ytor med röret och lilborsten. ALLT! Hyllplan, lister bokhyllor och annat. Sen våttorkade jag golvet. Slängde ut alla mattor och stolar så jag är nöjd med min insats. Sen tog jag barnen och åkte iväg och köpte ny cykelhjälm till Melvin och ett par lite tunnare tygskor till Ludde. Allt med solglasögonen på. Jag kan ju inte låta folk tro att George är hustrumisshandlare.
Nu ska jag dricka ur sista kaffeslatten och åka iväg och handla lite frukt och lämna en bok på bibblan…



Inga kommentarer: