tisdag, maj 22, 2012

Heja Melvin!!

Min stora fina kille!
Idag har jag fått en del gjort. Jag började morgonen med Tims promenad. Ännu en femkilometare tog vi. När jag kom hem åt jag lite frukost och slösurfade. Melvin skulle springa Busruset och jag satt och funderade på om jag skulle cykla i väg och heja på honom. Det kan ju vara lite känsligt i den åldern med morsor. Men jag chansade och tog med mitt kaffe. Jag träffade på allihop rätt så snart, de var många som skulle springa och knata..Han ville att jag skulle stanna så så långt gick det ju bra. Det blev uppvärmning och efter det ; pang iväg med alla ungar och fröknar. Jag stannade kvar med mitt kaffe och Marie, en vän till en vän. Rätt vad det är när vi står och pratar ser jag i en glänta min Melvin som springer för livet! Nästa gång jag ser honom har bara ett par ungar passerat mig in i mål,jag skriker och hejar fram honom och jag ser att han sätter extra fart. Han blev etta från sin skola och jag var så stolt. Även om ändamålet inte var att komma först. Jag är inte heller stolt över just detta utan att han faktiskt sprang hela en och en halv kilometer utan att stanna, dessutom väldigt fort. Puss Melle! Jag fick stanna kvar en stund till medan barnen fika sen begav jag mig vidare.
Först till järnaffären för att köpa en karbinhake till Melvins cykelnyckel sen till bibblan för att hämta boken vi beställt. Sen cyklade jag hem igen och istället för att sätta mig och sola ställde jag mig att stryka. Inte riktigt all dock men det mesta. Under tiden hade jag TVn på för att titta lite på lilla prinsessan. 
Nu har jag duschat och noggrant schamponerat hunden och jag passade även på att dra över bilen. När latten är slut skall jag hämta killarna...

Inga kommentarer: