torsdag, maj 10, 2012

Ingen puls denna vecka heller...

Precis när jag börjar fundera på om det är läge att gå ut med Tim så ser jag att det börjar regna. Hoppas det slutar till jag ska hämta barnen för vi cyklade faktiskt i morse. Med oss på rundan hade vi både Tim och vi möte upp Hampus och hans syrra Hanna. Det var en fin morgon. Disigt, varmt och vindstilla. Hampus och Melvin cyklade i förväg och jag tog det lugnt med Ludde och Tim. När vi kom fram till dagis visade Ludde mig en and som gjort ett bo och lagt ägg i en buske inne på dagisområdet. Dumma and tänkte jag. På ett dagis!? Jaja, barnen har fått tillsägelse om att inte störa och det gör de inte.
Jag och Tim tog en omväg hem så han är säkert lite trött fortfarande.
När jag kom hem snodde jag ihop ett pajskal som jag satte i kylen. Sen duschade jag och stack i väg till banken. Vi ska byta bank tydligen. Jag som haft samma sen strax efter 20. Fast sen Margaretha slutade känns det inte som någon förlust i och för sig. Jo, förlusten blir att man är van vid hemsidan och allt annat.
Det gick snabbt att skriva under allt och jag var hemma igen på en halvtimme. Jag fyllde mitt skal och nu klockan 12 åt jag frukost. Ingen macka här inte! Tidigare i veckan har jag ätit ägg och bacon vid samma tid ungefär. Herregud jag håller mig mät hur länge som helst. Så egentligen behöver jag inte äta mer än två gånger om dagen men på jobb är det annorlunda. Där blir jag hungrig fortare. Men innan tio äter jag inte frukost. Det känns bra att ha ändrat mattiderna på detta sätt. För var jag vrålhungrig när jag vaknade men nu börjar jag med ett par koppar kaffe i stället och tar frukosten så sent som möjligt.
Yummy!!
Jag har varit ledig hur mycket som helst denna vecka men inte kunnat träna något. Jag kan inte ens gå powerwalks med hunden för även om jag mår ganska bra så är jag himla snorig och att öka pulsen just nu orkar kroppen inte med. Det blir vardagspromisar så länge...


Inga kommentarer: