torsdag, maj 17, 2012

Ingrepp för skönhet eller för framtid?

Usch, denna veckan har det inte hänt mycket. Jag är fortfarande förkyld och saknar att träna och mina promenader. Lynn promenerade till Ystad med en vän i söndags. Från Vellinge. Det tog inte mer än tretton timmar. Jag menar vem behöver bil?! Jag är glad att jag inte var med. Jag hade ont i bihålorna och på kvällen blev jag akut magsjuk och fick kasta upp ett par gånger. På måndagen kunde jag ändå gå och jobba faktiskt. Innan jag gick och jobbade skulle jag till en doktor på konsultation angående mina hängiga och påsiga övre ögonlock. Han tittade på dem och nickade som om han förstod mitt problem. När han hummat färdigt om OP tider i augusti sedan sent i maj utbrast han plötsligt; Du kan inte nu på onsdag? Vilket jag kunde. Jag sökte lite fridagar från jobb och nu sitter jag här dagen efter ingreppet ( det räknas som ett litet ingrepp) och ser ut som Frankensteins Mamma. Jag är blå, supersvullen och stygnen syns så himla väl. Jag ska försöka söka ledigt om fler fridagar för jag inte se ut så här på jobb. Även om svullnaden lägger sig så kan jag inte gå omkring med en massa stygn på ögonlocket på jobb. Ingreppet var lite jobbigt eftersom man inte blev sövd! Jag fick höra allt och känna doften av bränd människohud. Mina små barn fick sova över hos Petra igår så de har inte sett mig än. Helst vill jag inte hämta dem på ett par dagar för jag vet att jag kommer skrämma dem med mina stygn men de vänjer sig väl. Själv mår jag illa hela tiden för jag har så svårt för läkaringrepp. Det söker mig som fan. Jag kan inte titta mg i spegeln för länge för då kräker jag nästan. Ska försöka duscha så blodet mellan stygnen skölja bort. Det räcker att jag skriver om det här så mår jag dåligt…..
Frågan är: har jag skönhetsopererat mig nu? Eller var det mer ett ingrepp för att undvika framtida besvär?

Inga kommentarer: