söndag, maj 27, 2012

Soliga dagar...

Vilka härliga dagar vi lever just nu. Det som grusar allt just nu är att Jörgens pappa valt att starta sitt byggaencarportefterallaåravsnack just nu. Detta betyder att Jörgen och hans bror måste åka dit så mycket som möjlig får att projektet snabbt skall kunna avslutas. George valde att åka tidigt nu på morgonen för att kunna komma hem till familjen så tidigt det går i dag.
I fredags var vi hemma hos Petra med familj på grillkväll. Det kom att bli en urmysig kväll med både supergod mat, trevligt sällskap (såklart) och en väldigt avslappnad stämning som varade länge. Björn satte igång sin nya gasolgrill så värmen kunde sprida ut sig lite under markisen framåt kvällningen. Vilket visade sig fungera väldigt väl….Mina barn blev så trötta snabbt så det blev hastigt bestämt att de kunde stanna kvar under natten. Fast vi fick gå in till Petras granne och fråga efter både napp och nattblöja åt Ludden. Men det fanns så allt ordnade sig. Vilket det oftast gör när man är över där….
Vi cyklade hem i försommarnatten, jag och min George och trots att vi fick barnfri sovmorgon morgonen därpå steg han upp halvsju och jag en stund senare. En stund efter åtta tog vi oss en simtur i poolen. Så skönt det var. Och lugnt framför allt. Ingen barnskrik och alla grannar låg och sov. Vi avslutade med varsin bomb innan frukost och upphämtning av barn. När vi hämtat dem så gjorde vi ett snabbt stopp på Mobilia för byte och återlämning av diverse kläder och skor. Nu saknar jag ett par sandaler till Melvin..
Efter det snabba stoppet körde vi och parkerade bilen på mitt jobb för att sedan ta oss över bron till Bakken. Där jag aldrig förut varit. SEKO bjöd sina SJ medlemmar som de gör varje år. Vi hade jättetrevligt och vädret var toppen. Inte för varmt men ändå så man kunde gå i klänning och sandaler…
Stället de väljer att äta buffé på var däremot en katastrof. Men vi åt på lite olika äckliga ställen genom dagen så vi klarade oss. Vi hade sällskap av en arbetskamrat och hennes, med Melvin jämnåriga son, hela dagen. De åkte hur många karuseller som helst och Ludde åkte alla sina med pappa som också hade fått ett åkband. Jag åkte inga men det var självvalt. Nu har jag just öppnat och monterat min morsdagpresent. Det kommer att bli många härliga baddagar med den. Ungarna sitter i ett bad och gör sig rena inför kommande kalas. De ska till busfabriken där Albin ska fira sin dag. Innan dess tänkte jag försöka hinna med att hitta ett par sandaler till Melvin. Vi får se hur det blir med den saken…..

Inga kommentarer: