lördag, juni 30, 2012

Fylletanten..

Någon på tåget slog upp sin väderapp  och lovade att det skulle spricka upp och bli hur fint som helst på fredagkvällen. Någon borde skaffa sig en ny väderapp! Jag köpte grillkött och grilltillbehör och tänkte att det skulle strax nog sluta regna. I stället eskalerade allt och jag pannikade lite och tog ut kycklingfileér från frysen.
Nu blev det ju lite bättre väder mot kvällen men helst plötsligt körde allt i hop sig med disco och annat som skulle hända precis vid middagstid så nu i efterhand känns det rätt med en kycklinggratäng som lagade sig själv…Till middag tog jag mitt andra glas rosé men helt plötsligt kändes det som mitt femte…Kan bero på att jag är rätt så förkyld och att jag klev upp fyra på morgonen. Till och med när jag och Pia skulle ta ut hundarna och kombinera det med att hämta barnen på discot så kände jag mig fortfarande lite vimmelkantig. Och trött. Tydligen för trött för att se filmen vi bestämt oss för: 21 Jump Street, den verkade både rolig och lite lagom töntig men jag får väl se andra halvan vid ett annat tillfälle..
Nu ska jag packa ihop mina ungar för avfärd till moster. Själv har jag en väldigt tråkig jobbehelg framför mig.

1 kommentar:

åsa sa...

Så taskigt! Hos oss var det hur fint som helst på eftermiddag/kvällen :-)