söndag, juli 08, 2012

God Morgon Vellinge!

Jag tror att det bara finns en enda dålig grej med sommaren. Småfåglarna. Om jag blir lite lite störd i min sömn på morgon kvisten så är det kört. I dag ropade Ludde tio i sex. Jag tror han frös och inte fick rätt på täcket. Snabbt fixat. Men sen då? Ja, inte somnade jag om. Nu sitter jag här med morgonens första kaffekopp. Jag antar att det bara är att använda den här morgonen på ett sätt. PW med Tim. Det ska ju bli bra väder så detta är vår chans till motion idag.
Jag har sagt att jag verkligen skall lägga manken till och röra på mig varje dag dessa fem veckor. Det kan bli ett svårt löfte att hålla men om jag inte kan på semester när jag är ledig när ska jag då få till det?  Eller fyra veckor ska jag klara, den femte är jag ensam med barnen…
I dag ska vi fira Ludde, Mange och Gittan som alla fyllt år. Det gör vi genom bad, grill och mysigt umgänge i vår trädgård! Jag har verkligen försökt göra det enkelt för mig men för den sakens skull hoppas jag ändå på att maten kommer att bli lyckad. Marinerat, grillat kycklingbröst, ugnsbakad nypotatis, tzatziki, sallad och bröd. Det låter väl ok? Tårtan har jag för en gångs skull gjort själv.

Inga kommentarer: