lördag, juni 23, 2012

Tack!

Tack vädergudar för kvällen Ni gav oss i går. Lagom till vår midsommarbuffé var avslutad kunde alla ungar ( och ett par tuffa pappor) hoppas ner i poolen och bada loss. Och med bada loss menar jag verkligen bada loss. Inte en mm av trädäcket var torrt. Det var bomben och vattenkrig i hundranittio i säker en timme. Allt medan jag tog det lugnt i köket och plockade undan efter vår matfrossa. Eller jag vet inte om jag kan kalla det matfrossa: Alla påstod att de var sprickfärdiga men ändå stod jag och plockade tillbaka hur mycket som helst in i kylen. Till maten drack jag ett par Hallands Fläder men redan där märkte jag att tjejerna på festen taggade ner med sitt alkoholintag så då valde jag att också gå över till bubbelvatten. Egentligen hade jag tänkt släppa loss en aning denna midsommar men eftersom alla tänkte på transport av små trötta telningar när det begav sig så tänkte inte jag bli den enda som blev lite rund under tofflorna. Kvällen blev hur som helst underbar och vi kunde alla sitta ute under parasollen med våra nya fina filtar som vi fått av Pia och hennes familj.
I vanlig ordning så städade jag och Jörgen undan allt efter det att gästerna lämnat oss. Så skönt att vakna upp till ett organiserat kök. Och nu på morgon kvisten har Jörgen redan tagit sig ett morgondopp och varit ute med hunden. Barnen softar vid Tv:n och denna dagen kommer att gå åt åt absolut ingenting……
Tack nära och kära för att Ni förgyllde vår midsommarafton!

Inga kommentarer: