onsdag, juli 25, 2012

nu börjar de sista dagarna….

I måndags var det så himla blåsigt här i Björkäng så vi beslutade oss för att åka in till Falkenberg och leta efter jeans till Melle. Det hittade vi. Två par hittade vi och det är ju en bra start. På Lindex hittade Melvin själv en kofta som var väldigt fin så den köpte vi också. Lite så där collegestil..Falkenberg är ju inte så stort så shoppingen där gick undan. Barnen fick välja kulglass som belöning. På kvällen blev det en pastasås på färdigstrimlad kyckling, svamp, lök, grädde, cremefraiche och pastafjärilar. Gott!!
I går fick vi betydligt bättre väder och vi beslöt oss för att hänga på stranden. Det gick en timme ungefär. Barnen tyckte att det var alldeles för blåsigt och de hade tråkigt. Jag kände likadant och tog med dem tillbaka till husvagnen och fixade lite lunch till dem. Själv åt jag ostbricka till lunch, så jäkla gott! Efter en stund beslöt jag mig för att köra till Gekås trots det fina vädret. Jag visste att jag skulle dit en gång till innan vi åkte hem och det passade bra innan folk fått lön tänkte jag. Vad jag inte tänkte på var att det var riktigt tråkigt att vara där själv….även om man separeras så är det kul att stråla samman i mellan åt och kolla av fynd och annat med varandra. Jag fyndade inte så mycket utan köpte tråkiga grejer så som strumpor, kallingar, mer kläder åt barnen, glas till husvagnen, (jag tappade ju hela vår diskbalja med porslin i härförleden), doftljus och lite mat..Jag köpte en angry bird till Ludde som han blev överlycklig för. Skulle köpt en Skylander gubbe till Melvin men de var ju så klart slut…åh, vad besviken jag blev..han med när jag berättade….
I dag är det vindstilla här och hur många grade som helst så för att överleva så blir det nog stranden hela  dagen. Vilket inte är helt fel! Skulle haft ett parasoll med oss så barnen kunde krypa undan lite då och då men vi har ju inte det…….Får se om jag kan uppfinna något med brassestolar och handdukar….

Inga kommentarer: