onsdag, augusti 29, 2012

Good Times..

Åh vilken bra ledig dag vi hade i går. Kvart i åtta skickade vi Melvin till skolan, han tycker att det är kul de dagar han får cykla fram och tillbak helt själv. Klockan nio hade vi en tid på VC för en fyraårskontroll. Den gick galant och Ludde kunde både höra och se bra samt gå på tå, hälar, räkna och mycket mycket annat. Sen fick vi en ny tid till eftermiddagen eftersom jag tycker att han vinklar sina fötter inåt lite väl mycket.
När vi kom hem ville Ludde "baka" chokladbollar så då gjorde vi det. Sen lekte vi doktor en stund och jag fick nog ett hundratal sprutor. Därefter bidde det en cykelrunda med Tim och det var precis på sekunden vi missade en stor regnskur…Ibland har man tur.
Melvin kom hem glad i hågen tog av sig till kallingarna och softade till en ny film medan vi var på vårt andra besök på VC. Ingen större fel på fötterna sa doktorn, så då hoppas jag att det rättar till sig med tiden.
Jag lagade helstekt kotlettrad med sås och potatis och alla åt som galningar, ja utom Ludde som är lite knepig med maten just nu. Till efterrätt fick killarna Luddes bollar, Hampus var här och uppskattade både mina matlagningskonster och Luddes bakverk!
I morse var jag och Tim ute och sprang en runda och det var perfekt väder. Dimman låg tät och Tims morrhår fylldes snabbt med fukt liksom mina ögonbryn! Nu ska jag snart iväg och jobba och eftersom jag också hunnit fylla upp kylskåpet denna morgon känns det rätt så ok att lämna familjen en stund...

Inga kommentarer: