måndag, augusti 27, 2012

Gammal bulle funkar än….

Shit vad tiden bara rullar på! Det är dagis, skola, jobb om vartannat i hundranittio. Fast ibland är jag ledig, som i morgon. Den dagen ska vi tag vara på, Ludde och jag. Vi skall inte städa för det hade Jörgen och barnen fixat så fint så fint när jag var borta i helgen. Lite tvätt blir det ju förstås, men det hör till.  Jag slutade i hyfsad tid lördags så jag smet in på ICA Maxi på vägen hem och köpte jäst och purjolök. När jag kom hem satte jag en deg till våra fläskfilébullar. Åh, så gott det var! Det blir inte så ofta vi lagar detta för jag tycker att det är lite omständligt att fixa. Receptet är så gammalt så det finns inte ens kvar på internet. Jag skulle skicka länken till en vän men det får sluta med en helt vanlig papperskopia…
Det skall bli fint väder i helgen har jag hört och vi har inga planer förutom ett litet dop på söndagen. Jag antar att Jörgen vill fortsätta att flytta ut sin gamla snickarboa till sitt nya place. Vad mycket plats vi får i källaren sen! Det blir en walkincloset så småningom. Men inte just nu. Först badrum. Men det är ingen brådska med det heller, men det blir i år…..
Nu är Melvin på fotbollsträning och Ludde sitter en stund med sina Arga Fåglar...

Inga kommentarer: