tisdag, augusti 21, 2012

Vår vildmarkshelg.

Så styrde vi kosan mot Kristianstad och sjön Immeln för årets Vildmarkshelg. När vi kom fram på fredagen sprang alla ungar mot varsitt håll medan vi vuxna korkade upp rosén och en och en annan öl. Mot kvällningen blev det korvgrillning och där emellan någongång hittade barnen en stackars skrämd kattunge som vi fick tam under helgens dagar.. På lördagen vaknade några väldigt tidigt och satte ner kanoterna för lite fiske. Vissa hade lyckan med sig och drog upp en och en annan firre, medan andra drog upp ett och ett annat gammalt fiskedrag. Vi besökte badplatsen och Ludde hoppade helt ohämmat från ett hopptorn. Han är inte klok. På kvällen dukade vi upp för årets kräftkalas fast jag och Jörgen valde som vanligt att grilla. Till köttet gjorde jag en sallad med kapris, kokta varma rödbetor och lite annat smått och gott som var skitgod. Det här med kräftor är ett jäkla otyg för oss som inte äter. Det luktar konstigt men framför allt låter det för jäkligt när folk runt omkring en sitter och suger på odjuren. Detta har jag svårt för att sitta och lyssna på…När kalaset var avklarat blev det pingisturnering som vanligt. Jag tror det blev en 15 personer som sprang omkring runt pingisbordet och det såg ut som om de hade väldigt roligt. Ludde och jag gick in och softade på rummet en timme innan han somnade.. Söndagen bjöd på vackert väder och många valde att paddla bort till badplatsen och ta sig ett dopp. Jag stannade kvar med ett par tjejer och städade av lånestugan. När vi väl körde hem på eftermiddagen hade temperaturen hunnit stiga till 31 grader! Tur vi hade poolen hemma. Det blev ett par dopp den här söndagen



Freddy fiskar i träd.

Jörgen och tre ungar fiskar och paddlar









Ninni blev hennes namn, hon bor kvar efter många om och men..

Ludde hoppar, mamma satte kaffet i vrångstrupen av rädsla..
Melvin och Hugo efter doppet..

Inga kommentarer: