onsdag, september 05, 2012

Det är gott med kaffe!

Usch, känns som om jag bara jobbar och jobbar. Även om jag har en extra fridag denna veckan känner jag mig utarbetad och trött och jag längtar efter mina barn hela tiden. Jag får en dag med Ludde i morgon men Melvin får ge sig iväg till skolan.
I går kom jag till Stockholm ganska tidigt och jag och en kollega tog en repa på stan. Jag passade på att köpa nya fina gympaskor till Ludde. Efter en timme kände vi oss mätta på den lilla promenaden men sugna i våra magar. Vi tog en sväng förbi Espresso House och jag köpte en liten smörgås och Lisette en  Chai latte, någon jag aldrig smakat. Vilket jag berättade för henne. Och medan hon står och kryddar upp sin latte kommer kaffetösen som fixat kaffe fram till mig med en liten chailatte och säger ; Här, smaka på denna. Hon har på en sekund gjort mig glad, fått en ny återkommande kund och satt ett ansikte på service! Tack flicka!
I kväll känns det som om hösten kommit för att stanna. Det blåser och vindarna är lite råa och man vill hellre sitta i soffan och äta äppelkaka med vaniljsås än att gå ut och powerwalka. Men jag får ta tag i den biten i morgon ändå. Pausat i dag men vi tog en en mils promenad i måndags och jag sprang min femma innan jobb i går. Det är bättre att försöka göra något litet varje dag känner jag för jag är mycket duktigare med kosten när jag tränar något. Nu i kväll råkade en glasstallrik hamna i famnen helt plötsligt…inte bra…inte bra…..

Inga kommentarer: