lördag, september 08, 2012

Per Olsson och Ludde..

Egentligen skulle jag varit på jobbet idag men jag fick en extra ledig dag i stället. Ludde var sjukt hostig i går och jag valde att stanna hemma med honom. I stället för att ringa och berätta hur jag skulle jobba på lördagen i stället för ordinarie tur så ringde Karin och erbjöd en fridag som SJ var skyldig mig. Vilket passade hur bra som helst! Så nu har vi ätit Wallenbergare tillsammans och sitter och småmyser i soffan tillsammans. Barnen sitter med varsin godispåse, men jag är så mätt så jag är nöjd ändå.
I morgon kommer vår frissa hit och klipper oss. Ska bli skönt att få bli av med alla dubbla toppar…
Jag försöker planera Luddes rum, det ska bli renoverat men jag hittar ingen som helst inspiration. Han vill gärna ha en hel bondgård som fondtapet medan jag tycker att det är lite pluddrit och försöker föreslå andra tapeter. Inget går hem! Jag vet inte om jag bara ska ge efter för att vi ska kunna få starta projektet någon gång….

Inga kommentarer: